W czerwcu nastąpiło zakończenie projektu unijnego „CZAS NA LEPSZE ZAPAMIĘTYWANIE”, którym zostali objęci wszyscy uczniowie naszej szkoły.
Dla każdej z grup zajęcia były realizowane w formie stacjonarnej w wymiarze 64 godzin lekcyjnych zgodnie z opracowanym harmonogramem spotkań.
Zajęcia projektowe zostały zbudowane w taki sposób, aby wpływały bezpośrednio na podniesienie poziomu edukacji uczniów. Zostały one podzielone tak, by jedne wyrównywały zaległości edukacyjne, a inne rozwijały zdolności i talenty młodych ludzi.
Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem laptopa, tablicy interaktywnej, projektora. Zastosowane metody nauczania, m.in. burza mózgów, praca w grupach, mapa myśli zachęcały uczniów do aktywnej pracy i rozbudzały twórcze działania, a także integrowały grupę. Zajęcia umożliwiły także wyrażanie własnych opinii, uczyły krytycyzmu i asertywności. Rozwijały kreatywność uczniów oraz podnosiły poziom spontanicznej ekspresji i twórczego myślenia.
Na zajęciach realizowane były zagadnienia z zakresu geografii, przyrody i historii.
Podczas zajęć omawiane były także treści z zakresu chemii i fizyki. Oprócz umiejętności rozwiązywania różnorodnych problemów teoretycznych uczniowie zdobyli również wiedzę z zakresu planowania i przeprowadzania doświadczeń. Eksperymenty sprzyjały samodzielnemu dochodzeniu do wiedzy i prawidłowego wnioskowania. Uczyły odpowiedzialności oraz posługiwania się sprzętem laboratoryjnym.
Na jednej z lekcji uczniowie mieli możliwość pochwalenia się zdolnościami kulinarnymi przygotowując pyszną i zdrową sałatkę z awokado oraz pizzę.
W trakcie zajęć realizowane były następujące cele:
- stymulowanie procesów poznawczych (pamięci, myślenia, koncentracji uwagi, spostrzegania) i percepcyjno - motorycznych
- ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
- rozwiązywanie łamigłówek umysłowych usprawniających pracę mózgu
- usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- podnoszenie sprawności manualnej i grafomotorycznej
- budowanie poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości
- ćwiczenie autoprezentacji i asertywności
- rozwijanie percepcji słuchowej
Udział w zajęciach nauczył właściwie gospodarować czasem oraz pokazał ciekawe formy spędzania wolnego czasu.
Zajęcia prowadzili nauczyciele: Jolanta Kępińska - klasa I, Małgorzata Pinkos - klasa III, Lidia Heluszka - klasa IV, Agnieszka Włóka- klasa V, Katarzyna Jaskot - klasa VI i klasa VII.